Meidän olohuoneeseen tulee neljä isoa ikkunaa, joista näkyy maisemana terassia, takapihaa sekä tontin perällä sijaitsevaa metsää. Nämä ikkunat ovat erittäin hallitseva osa olohuoneen luonnetta ja tietysti haluamme, että ne tulevat mahdollisimman hyvin esiin.
Nykyisin varmasti suurin osa ikkunoista valmistetaan sisältä valkoisena ja ulkoa tumman harmaana. Tämä väritys sopiikin erinomaisesti lähes jokaiseen suomalaiseen kotiin. Mietimme kuitenkin, että tuovatko valkoiset puitteet nämä suuret ikkunat riittävän hyvin esille. Sama maisema siellä takana tietysti näkyy, mutta kuten tauluissakin, myös ikkunassa kehyksillä on suuri merkitys. Totesimme, että kun meillä tulee muutenkin paljon jopa matta mustaa elementtiä olohuoneeseen, valkoisilla kehyksillä ikkunat jäävät helposti sivuosaan.
Päätimmekin ottaa olohuoneen suuret ikkunat sekä samalla seinustalla sijaitsevan keittiön ikkunan tumman harmailla karmeilla. Nämä karmit tekevät ikkunoista kliseisesti kuin vaihtuvan maisemataulun ja samalla sitovat ikkunat paremmin osaksi kokonaisuutta. Omaan silmääni tummat karmit tekevät ikkunoista jollain tapaa ryhdikkäämmät ja houkuttelevat katsomaan niiden suuntaan.
Varmasti meidän valinnoista onkin jo tullut selväksi, että pidämme tummista kontrasteista eikä meillä tule olemaan vain valkoista ja vaaleaa pintaa.Millaisiin värivalintoihin te olette päätyneet?
Alimmat sisustuskuvat Pinterest



















